In een van mijn vorige blogs beantwoordde ik de vraag: Wat doet een projectmanager? Ik geef nog even de essentie mee. Een projectmanager begeleidt een project, eventueel samen met een strategische partner, en zorgt dat alle doelstellingen en deadlines gehaald worden. Een projectmanager werkt nooit alleen. Ook ik werk samen met partners die ik al jaren ken en 100% vertrouw. Voor SEO-copywriting en bedrijfsblogs is dat Christine Bonheure van C’bon, voor WordPress-websites en applicaties op maat is dat Kees van Loon van Nilmedia.

Samenwerking met Nilmedia al meer dan 10 jaar oud

Taste! – de horecagroep waar ik ooit voor werkte – was zo groot geworden dat we ons eigen communicatiebureau opstartten. Ik deed toen al de interne communicatie en kreeg er op slag een pak todo’s bij. Van veel taken had ik op dat moment nog geen kaas gegeten, en zo ben ik bij Nilmedia terechtgekomen. “Inderdaad, had Bart digitale vragen of moest hij een externe dienst inhuren, dan klopte hij bij ons aan”, vertelt Kees van Loon, CEO van Nilmedia. “In het begin gaf ik vooral advies, maar Bart is zo leergierig en alert dat hij meteen met alles mee is en die kennis even vlot in de praktijk brengt. Het is zijn gave om voor een bepaalde opdracht heel snel de juiste mensen en strategische partners om zich heen te verzamelen om het beste resultaat te bereiken.”

“Bovendien is hij een echt communicatief talent”, lacht Kees. “Ik zeg het misschien oneerbiedig, maar hij kan in heel eenvoudige ‘Jip en Janneke’-taal uitleggen wat hij precies zal gaan doen, hoe moeilijk het onderwerp ook is. Hij communiceert echt als de beste en dat is een ware kunst!”

“Bart kan in heel eenvoudige ‘Jip en Janneke’-taal uitleggen wat hij precies zal gaan doen, hoe moeilijk het onderwerp ook is.”

Strategische partner voor websites en custom applicaties

Ik schakel Kees in als ik voor een klant een WordPress-website moet aanleveren. Nilmedia is intussen een one-stop-shop rond digitale communicatie geworden, en dat is gewoon handig. Het Nilmedia-team houdt zich bezig met alles wat digitaal is zoals domeinnamen, hosting en programmatie. Als partner van Google zijn ze op de hoogte van alles wat de developerskant aangaat. SEO-content, film of video laten ze over aan hun eigen strategische partners.

Hun meerwaarde ligt in hun applicaties op maat. “Heel veel webbureaus kopen thema’s aan bij grote leveranciers en werken er hun design mee uit”, legt Kees van Loon uit. “Ziet er allemaal mooi uit hoor, maar het is uiterst moeilijk om in de back-end met die thema’s te werken. Vaak doet een gebruiker niet de nodige updates, net omdat die back-office zo ingewikkeld in elkaar zit. Dat probleem lossen we op met maatwerk. We bouwen de back-end zo sterk mogelijk op maat van onze kanten en doen hetzelfde met de front-end. Ook belangrijk, want dat is wat de bezoekers uiteindelijk te zien krijgen. Een designer hoeft bij zijn ontwerp voor een nieuwe website geen rekening meer te houden met de beperkingen van WordPress. Hij kan voluit zijn creatieve ding doen en ermee bij ons langs komen. Wij passen de back-end daar dan volledig op aan.”

Ook Nilmedia werkt met strategische partners

Nilmedia heeft drie vaste mensen in dienst en werkt daarnaast samen met hun eigen strategische partners. “We kennen en vertrouwen hen, net omdat het zulke professionals zijn”, zegt Kees. “Hoe vaak ik sta te kijken van hun deskundigheid! Ik illustreer dat even met een voorbeeldje. Ik geef onze strategische partners op het vlak van SEO en content writing geen instructies. Integendeel zelfs, zij geven me raad over wat ik de klant moet vragen. En die wisselwerking vind ik top. We gaan altijd  voor kwaliteit. Voor mij staat een goede samenwerking met een goede partner voorop. Bart is daarvan een mooi voorbeeld, hij is dan ook al meer dan tien jaar onze strategische partner op het vlak van online marketing”, lacht Kees.