Waarom online marketing uitbesteden? Omdat er veel tijd in kruipt, zeker als je het goed wilt doen. En wie wil dat nu niet? Met online marketing zie je je takenpakket algauw met een paar uur uitgebreid. Het werk dat je eraan besteedt, komt boven op al je andere werk. En laat nu net dat andere werk je corebusiness zijn, iets waar je heel wat meer van afweet en waar je je beter bij voelt. Bovendien is online marketing een heel dynamisch iets. Je hoort je inspanningen voortdurend bij te houden, op te volgen, te coördineren en bij te sturen.

Daarom is het een goed idee om die toch wel belangrijke taak uit te besteden aan een freelance online marketing specialist. Die hoef je niet voltijds in dienst te nemen of voltijds te betalen. Als je hem of haar een paar uur in de week inschakelt, kom je meteen een heel eind verder. Bovendien ben je er zeker van dat je geholpen en ondersteund wordt door een deskundige professional die weet wat hij doet. Want laat online marketing nu net zijn corebusiness zijn.

Waarom online marketing uitbesteden?

Omdat zo vaak de secretaresse of de manager de boot toegeschoven krijgt: “Doe jij dat maar even, die online marketing. Even een berichtje op Facebook zetten, dat is toch een fluitje van een cent!” Maar online marketing is uiteraard heel wat meer dan dat. Om het goed te doen, heb je kennis en deskundigheid nodig en vooral de nodige tijd. Er kruipt inderdaad veel tijd in online marketing, en zoals je weet is tijd geld.

Wie niet weet wat online marketing inhoudt en wat hij precies moet doen, besteedt trouwens uren aan het uitzoeken van alles. Hij doet alles met trial and error, met vallen en opstaan dus. Hij probeert eens wat, maar dat blijkt niet zo goed te lukken. Vervolgens pakt hij het iets anders aan, maar ook dat is weer niet zo’n denderend succes. Je zou er de moed bij verliezen. En dat is zonde. Waarom online marketing uitbesteden? Omdat online marketing je ontzettend veel mogelijkheden en opportuniteiten biedt om je business te doen groeien. Daarom.

Nog zo’n misopvatting

Het is niet omdat je veel op Facebook zit, dat je weet wat online marketing is. Heel dikwijls hoor je uitspraken als: “Oh, die zit veel op Facebook, die is jong, die kan dat, geef het maar aan hem”. Maar dat valt vaak serieus tegen. Bovendien mag je niet onderschatten dat online marketing een bepaalde tijd nodig heeft om effectief te zijn. Je moet je inspanningen zeker zes maanden volhouden om duidelijke resultaten te zien. Nog een reden waarom je online marketing zou uitbesteden? Omdat je je online-marketinginspanningen ook moet promoten. Doe je dat niet, dan halen ze niet veel uit. Het is geen goed idee prachtige SEO-blogs te schrijven die het ultieme antwoord geven op dé vragen van je potentiële bezoekers, die blog te publiceren en er verder niets mee te doen. Je hoort je inspanningen te promoten. Alweer een kluifje naar de hand van een professionele online marketeer.

Besluit: kan je het niet zelf, haal dan een freelance professional in huis

Online marketing is de verzamelnaam van een ruim pakket: het gaat om het bekendmaken van je product, bedrijf of dienst via internet op een gestructureerde manier. Het is dus niet alleen zaken posten op allerhande sociale netwerken, het gaat ook over professionele foto’s, Google Ads, Facebook advertenties, SEO-blogs ….

Ik, Bart Van de Cloot sta graag @your service. Noem me gerust een vat vol ervaring. Ik werkte voor verschillende online-marketingbureaus, beschik over een uitgebreid netwerk van partners en leveranciers die stuk voor stuk kwaliteitswerk afleveren én ik bouw en onderhoud zelf websites in WordPress. Neem gerust contact met mij op. Een eerste gesprek is trouwens altijd geheel vrijblijvend. Het kan je alleen maar rijker maken.