Wist je dat blogs met 40% van de clicks op een website gaan lopen? Dat is de conclusie van het Survey Report 2019: The State of Social Lead Generation. Daarin beantwoorden meer dan 320 marketeers de vraag welke content de meeste aandacht krijgt. En dat blijken dus de blogs te zijn, met stip. Voor mij niets nieuws onder de zon. Ik beweeg me al jaren in de wereld van online marketing en weet dus al lang dat blogs belangrijk zijn om meer bezoekers op je website te krijgen.
Als freelance projectmanager online marketing geef ik mijn klanten altijd de volgende raad: “Wil je meer bezoekers op je website? Begin dan met bloggen en doe dat meteen op de goede manier, door rekening te houden met de principes van SEO.” Ik kan al niet meer tellen hoe vaak ik de volgende reactie heb gehad: “SEO, wat is dat voor een beest! Ik kan trouwens niet schrijven en heb ook niemand in dienst die dat kan.” Mijn reactie is dan steeds weer hetzelfde: “Ik kan ook niet schrijven. Doe zoals ik en huur iemand in.”
Online marketing voorwaarde voor succes
Je bent er honderd procent van overtuigd. Investeren in online marketing is de enige manier om als bedrijf succesvol te zijn én te blijven en meer bezoekers op je website te krijgen. Je hebt echter niet de juiste mensen in dienst? En je ziet al dat extra opvolgwerk niet zitten? Dan heb ik de volgende gouden tip voor je. Doe een beroep op een freelance projectmanager die alle knepen van online marketing in de vingers heeft. Ik vul meteen aan met een tweede gouden tip. Doe zeker een beroep op een ervaren projectcoördinator online marketing. Hier schuif ik graag mezelf naar voren (smiley).
Bloggen? Ultiem lokmiddel voor meer bezoekers
Het is nu dus effectief bewezen. Bloggen is een van de meest effectieve manieren om meer bezoekers op je website te krijgen.
Stel je even het volgende voor. Je beschikt over een prachtige, volledig geoptimaliseerde website, perfect opgebouwd rond een beperkt aantal menu’s en sleutelwoorden. Je hebt je werk goed gedaan, je website rankt hoog zodra iemand op die welbepaalde woorden gaat zoeken. En je wilt uiteraard ook met andere zoekwoorden in de Top 3 van Google belanden… Tja, dan zit er maar één ding op. Dan moet je blogteksten schrijven rond andere sleutelwoorden waarmee je klanten naar je website wilt lokken.
En kan je het niet zelf, dan schakel je gewoon iemand in die het wel kan. Voor het schrijven van blogs doe ik een beroep op Christine Bonheure van C’bon. Zij heeft niet alleen een gouden pen, ze is ook gespecialiseerd in SEO (of zoekmachineoptimalisatie) zodat de blogs die ze voor je schrijft hoger scoren in de zoekopdrachten. Je ziet je gratis organisch verkeer zo stijgen!
Belangrijke vraag: waarom bloggen om meer bezoekers op je website te krijgen?
- Je verhoogt je geloofwaardigheid
Via blogs toon je aan hoe deskundig je bent en stel je jezelf op een vlotte manier voor. Je kan een succesverhaal delen, een leuke verkoopervaring beschrijven, aankondigen wat nieuw is, een veelgestelde vraag beantwoorden…. Jezelf even afvragen wat je klanten precies willen weten, is nooit vergeefse moeite. Ga voor het schrijven op zoek naar de juiste sleutelwoorden waar je je blogs rond schrijft.
- Je krijgt 40% meer bezoekers op je website
Bloggen over verschillende onderwerpen en rond verschillende zoekwoorden verhoogt de kans dat je op de eerste pagina van Google terechtkomt. Het grote voordeel van het schrijven van blogs? Dat de beperking qua aantal zoekwoorden volledig weg valt. Jij beslist hoeveel blogs je schrijft of laat schrijven, en rond hoeveel sleutelwoorden. Deel je je blogs daarna via je socialemediakanalen, dan krijg je gegarandeerd meer bezoekers op je website. Het gratis organisch verkeer stroomt binnen en je budget voor Adwords neemt een duik.
- Je toont je persoonlijkheid
Door te bloggen toon je je lezer wie je bent. Je maakt jezelf en je bedrijf toegankelijk en laagdrempelig. Jouw lezer kan reageren op je tekst, jij kan op jouw beurt op de opmerking reageren. Je gaat een gesprek aan, bouwt een band op en creëert vertrouwen. En tussen ons gezegd en gezwegen? Vertrouwen is en blijft dé basis voor het zakendoen.
Samengevat – Wil je meer bezoekers op je website? Begin dan te bloggen!
Ondertussen is het dus bewezen dat bloggen één van de meest effectieve onlinemarketingtools is die er bestaan om meer bezoekers op je website te krijgen. Bijna de helft van alle clicks op je website gaan naar blogs….
Heb je geen tijd om te bloggen? Heb je niets te vertellen? Kan je niet schrijven? Doe dan een beroep op iemand die dat wel kan. En zorg ervoor dat het een tekstschrijver is die de regels van SEO tot in de puntjes weet toe te passen. Als freelance projectmanager online marketing werk ik alvast samen met C’bon. Breng ik haar met jou in contact? En kan ik je helpen voor al je andere online marketingactiviteiten? Neem contact met me op!